Ember a hely mögött
Zhao Zhou – Tálos Gábor
Grumpy – Ispán Szilvia Sziszi
Füstölgő Sarok BBQ – Faludi Dániel
Freyja – Markovics Gergő, Dormán Péter
Hokedli – Sinkó Bori
Nem könnyű, ha te vagy a helyed védjegye, de ha okosan csinálod, soha nem leszel egyedül. Öt különböző karaktert mutatunk be, akik arra inspirálnak, hogy vállald, aki vagy, ne add fel soha önmagad és az üzleted sem! Ismerjétek meg őket!
„Gyertek hozzám haza!”
A jó vendéglátóhelyek mögött eltérő személyiségeket találhatunk. Van a csupaszív, a filozofikus, a rátermett, a szelíd, az útját kereső és a vérbeli kereskedő. Különböző karakterek más-más indíttatással. Ahol jól érezzük magunkat, ott egy dolog biztos: a vendégeket a legnagyobb szeretettel, odaadással, figyelemmel és szakmai alázattal fogadják. Ők az emberek a hely mögött.

Zhao Zhou – Tálos Gábor
„A minőségi vendéglátáshoz kell, hogy lásd a másikban az embert.”
Tálos Gábor közel negyven éve szerelmese az igazi távol-keleti tea élménynek, amit végül pár éve már Magyarországon is népszerűsít a Zhao Zhou-ban a legkiválóbb teakészítmények árusításával az Ázsiában megtapasztalt filozófia és tudás közvetítésével.

A Zhao Zhou minőségével kapcsolatban nem ismer kompromisszumot. A minőségi termékkínálat mellett arra is hatalmas energiát fordít, hogy munkatársai megfelelően tudjanak figyelni a betérő vásárlókra.

„A tea nekünk azt jelenti, hogy közelebb kerülsz a természethez; általa közelebb kerülsz magadhoz is.“
– ezen túl Tálos Gábor személyisége garancia arra, hogy a teafogyasztók megtapasztalhatják azt a különleges természetközeli élményt, azt a fajta lelassulást, amire nagyon vágyunk a hétköznapokon.

„A minőségi vendéglátáshoz kell, hogy lásd a másikban az embert. Ha ez megtörténik csapat és vendég szinten is, akkor megvan a kapcsolat, akkor mindenki tudja, hogy oda tartozik, és máris máshogy fogja kezelni a dolgokat.”
– vallja Tálos Gábor

Grumpy – Ispán Szilvia „Sziszi”
„A gasztronómia lényege a kapcsolódás és a találkozás”
Sziszit (Ispán Szilvia) sokan a Liszt Ferenc téren található Menzából ismerhetik, ahol tizenhat évet dolgozott, amit hét, embert próbáló hajós-vendéglátással töltött év előzött meg. Az ebben az időszakban szerzett hatalmas tapasztalattal, valamint rendkívüli felkészültséggel, a benne folyamatosan motoszkáló hiányérzetből táplálkozva indította saját üzletét.

A Grumpy 2019 októberében nyitott meg.
„A Menzát is teljes odaadással csináltam, de ez az a hely, ami valóban én vagyok; itt vagytok igazán nálam, olyan mintha hozzám jönnétek haza.”

Számára a vendéglátás életérzés, hivatás, aminek tisztában van minden küzdelmével és kihívásával. Azt a fajta erőteljes jelenlétet, amit ő tesz bele a munkájába, nem lehet teljesen lerakni a nap végén.
Neki most a hely, a Grumpy az élete.

Manapság az a legnehezebb számára, hogy nem tudják átölelni egymást a vendégeivel a járványhelyzet miatt, azt mondja, hiányoznak neki az erőt adó mélységes üdvözlések.

Füstölgő Sarok BBQ – Faludi Dániel
„Ehhez elvetemültnek kell lenni.”
A barbecue Faludi Dani szerint olyan történet, amit tényleg csak akkor lehet jól csinálni, ha az ember kellően elvetemült. Ha képes napi 16 órán át figyelni arra, hogy megfelelő parázs melengesse a készülő húst.

Informatikusnak tanult, de rájött, a gasztronómia az ő világa. Zebegényben, a családja által üzemeltetett bolt mellett felépítette a Füstölgő Sarkot. Hétvégente itt tartja a BBQ-szeánszokat, miközben a hét többi napján viszi a kisboltot.

Dani szerint a barbecue készítése ünnep, éppen ezért nem is alkalmas arra, hogy a vendéglátásban minden nap az asztalra tegyük – legalábbis azzal a maximalizmussal nem, amit ő képvisel.

Rajongók jönnek hozzá az ország minden részéből, mert
„az emberek megérzik, ahol szív van”.
Most éppen új helyszínt alakít ki a Sárkány-dombon, ahol különleges vacsoraestekre készül.

Freyja – Markovics Gergő és Dormán Péter
„Az, amik lettünk, biztos, hogy személyhez kötött”

A Freyja pár év alatt fogalommá vált Pesten, és ugyan Markovics Gergő és Dormán Peti szerint operatívan működne nélkülük, a minőségi termék és a hangulat, amit a hely ad, hozzájuk kapcsolódik.
„Az, amik lettünk, biztos, hogy személyhez kötött”

A rendkívül magas színvonalon készülő croissant-okkal nem csupán azt érték el, hogy az emberek tóduljanak a Freyja-élmény miatt az üzletbe, hanem azt is, hogy a pékáru hazai kínálatára is hatással legyenek kíváló termékeikkel.

„Be kellett ülni az autóba és menni kellett. A vírus kezdeti időszakában 36 napot dolgoztunk zsinórban, pihenőnap nélkül.”
A kiszállításra nem voltak felkészülve, a vásárlói igények megjelenésével együtt fejlődtek.

„Ha figyelsz a közönségedre, mindegy hol vagy, túlélsz”
– mondja Gergő. A freyjások figyelnek a törzsközönségükre, de folyamatosan keresik az utat az új vendégeikhez. Budapesti és vidéki pop-up eseményekkel, házhozszállítással építik a vásárlókörüket. Hamarosan pedig új helyet nyitnak Budán.

Hokedli – Sinkó Bori
„Akkor tud működni egy vállalkozás, ha van mögötte történet”
Sziszit (Ispán Szilvia) sokan a Liszt Ferenc téren található Menzából ismerhetik, ahol tizenhat évet dolgozott, amit hét, embert próbáló hajós-vendéglátással töltött év előzött meg. Az ebben az időszakban szerzett hatalmas tapasztalattal, valamint rendkívüli felkészültséggel, a benne folyamatosan motoszkáló hiányérzetből táplálkozva indította saját üzletét.

Sinkó Bori a Kétker-Étkem kiszállítással került a vendéglátásba, ahonnan hosszas pénzügyi tervezés, és pályázati mentorálás után ment tovább a Hokedlivel.
„Akkor tud működni egy vállalkozás, ha van mögötte történet, ha van mögötte hívószó.”

Mindig két lábbal állt a földön, és előre gondolkodott. Így rakott össze két nap alatt kiszállítást a Hokedlinek, és így lett a főzelékezőnek saját pandémiás terve, amikor kellett.

„Nagyon fontos, hogy odafigyelj a vendégre, hogy tudd, mire vágyik – hiszen őt szeretnéd boldoggá tenni és vendégül látni!”
– ez az, amit Bori mindig szem előtt tart. Szeret kísérletezni, de tudja, hogy nem csak magának főz.
