21. téma: Így küzdenek ők

A járványhelyzet második hulláma a tavaszihoz hasonló korlátozásokat hozott a gasztronómia szereplőinek. Megkértük a Piqniq közösségét, hogy mutassanak nekünk olyan vendéglátókat, vagy szolgáltatókat, akik a nehéz helyzetben nemcsak dolgoznak, hanem újszerű ötleteikkel, hozzáállásukkal másokat is inspirálhatnak. A Pancs Bolt, a LegyenAz., a Tuning Bar & Burger, a Freeride Street Food Bistro és a Mártogatós különböző módon üzemelnek, más és más szolgáltatást kínálnak, de közös bennük az elszántság, és az őket motiváló erős törzsközönség. Kitartásuk történetét öt kérdés mentén mutatjuk be. Így küzdenek ők a pandémia idején.
Pancs Bolt

Pancs Bolt
Vajas Balázs, tulajdonos

„Az étel összeköt.”

A Pancs Gasztroplacc kistermelői piac régóta ismert név Budapesten. Négy éve működik az Élesztőház udvarán, megbízható termelőkkel, hetente várja vevőit rendszeres közös főzésekkel és nagyszerű hangulattal. Tavasszal, a kijárási korlátozás idején a Pancs csapata webshoppal kapcsolta össze a termelőket a vásárlókkal, ősszel pedig megnyitották a Pancs Boltot is, ahol az egyik fő céljuk a műanyagmentes csomagolás. A low waste üzlet a mostani lezárás alatt népszerű alapanyag-forrássá vált, sok más különlegesség mellett mikrozöldekkel, sonkákkal, borokkal és friss kovászos pékáruval várják a vásárlókat.

Pancs Bolt
Pancs Bolt
Kérdés: Többen ajánlottak titeket a Piqniq és a Mastercard közös Tanulj, fejlődj! Kampányba. Miért szeret titeket a közönség, mi az a plusz, amit a vendégeknek adtok?
Azért kedvelhetnek minket, mert öt éve szívből csináljuk a Pancs Placcot. Szervezünk, lebonyolítunk, közösséget építünk, és tesszük mindezt a termelőkért és a tudatos fogyasztókért. A Pancs egy inkubátorház is egyben, ahol a civilek, szakmabeliek, fogyasztók megtalálják azt a többletet, amiért jöttek, amiből mindenki töltekezhet. Emellett pedig a piacokon friss és jó élelmiszereket, termelői alapanyagokból készült ételeket ehetnek – az étel pedig összeköt.
Pancs Bolt
Pancs Bolt
Kérdés: Készültetek a járványhelyzet második hullámára? Mi a túlélési stratégiátok?
A járványhelyzet második hullámára már készültünk egy stabilabb online jelenléttel, és a piacon túl egy üzlet nyitásával is. A célunk és a stratégiánk is arra épül, hogy minél szélesebb körhöz eljussunk magyar termelői árukkal. Több mint negyven termelővel és borásszal dolgoztunk az első hullám során, számoltunk velük, számítottak ránk, és ennek felelősségét az újabb nehéz időszakban sem hagyhattuk figyelmen kívül – így lépnünk kellett. Ezen az egymásrautaltságon, együttműködésen, érdekközösségen alapul a Pancs Bolt és a Pancspiac.com online market beindítása.
Pancs Bolt
Pancs Bolt
Pancs Bolt
Kérdés: Melyik szolgáltatásotokat ajánlanátok most a közönség figyelmébe?
Minden nap van megrendendelésünk, folyamatosan szállítunk az online piactérből, ami azt jelenti, hogy akár az idős, akár a karanténban lévő vásárlóink így is számítanak ránk. Jó érzés számunkra, hogy a megszokott minőségű alapélelmiszereket könnyedén be tudják szerezni online is. Gondolva a közelgő ünnepekre ajándékcsomag-ötletekkel álltunk elő elsősorban cégek számára, hogy alternatívát kínáljunk a munkatársak megajándékozására. Termelői piacunkat bővítettük és tovább erősítettük, hogy szélesebb beszállítói körből, több forrásból is el tudjuk látni a vendégeinket friss alapanyagokkal.
Pancs Bolt
Pancs Bolt
Kérdés: Mi az, ami most a legtöbbet segít nektek, hogy kitartsatok ezekben a nehéz hetekben, hónapokban?
A legfontosabb az, hogy tudunk segíteni a termelőinknek bevételhez jutni, és rengeteget számítanak a fogyasztóink visszajelzései is: az online üzenetek, a csillogó szemek, amikor belépnek hozzánk a boltba. Sokan nagyon hálásak hogy kitartunk ebben a nehéz időszakban is.
Pancs Bolt
Pancs Bolt
Kérdés: Hogyan tudtok feltöltődni ezekben az időkben?
Ez talán a legnehezebb feladat: mentálisan túlélni. Sokat beszélgetünk egymással, termelőkkel, munkatársakkal, rendszeresen kommunikálunk szakmán belül másokkal is, segít a folyamatos interakció. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy van egy nagyon pici szőlőterületem a Somló hegyen, ha oda ki tudok jutni, az sokat segít töltekezésben, amitől úgy érzem, újra tudok adni, segíteni másoknak is. A vasárnapi piacnapok is feltöltenek, ahogy már több mint öt éve, hétről-hétre látom, ahogy egymásra talál a vendég és a termelő, és elégedetten távozik mindenki.
Bőti László, Pancs - termékfejlesztő / Vajas Balázs, tulajdonos / Nagy Rebeka Csenge, Pancs Bolt - menedzser
LegyenAz. – Nagy Marcel és Erdős Marcell
LegyenAz.
Nagy Marcell, alapító
Erdős Marcell, alapító
„A munka a doppingunk.”
A LegyenAz. két Marcija, Nagy Marcell és Erdős Marcell a Double Shot kávézóban dolgozott együtt, ahol hamar felismerték mennyire egy rugóra jár az agyuk, ha főzésről van szó. Idén tavasszal, alig másfél hónappal a lezárások előtt nyitották meg saját éttermüket, pillanatok alatt alkalmazkodniuk kellett a változásokhoz és hamar átálltak a kiszállításra. A két srác olasz alapokra építkezve egyszerűen és közérthetően készít pizzát, leveseket, tésztákat és még pár kiegészítő finomságot. Kreatívak, folyamatosan megújulnak, miközben olyan íz-élményt adnak, amivel hamar megtalálták a törzsközönségüket Józsefvárosban. Visszatérő vendégeik a jelenlegi helyzetben is kitartanak mellettük.
LegyenAz.
LegyenAz.
LegyenAz.
Kérdés: Többen ajánlottak titeket a kampányunkba, miért szeret titeket a közönség, mi az a plusz, amit a vendégeknek adtok?
Egyszerű dolgokat készítünk, de azt magas minőségben. Mindent mi készítünk helyben, a szószokat, pestokat, leveseket, desszerteket. Ugyanilyen elvek mentén állítottuk össze az itallapunkat is: az sem hosszú, viszont mindenki talál számára megfelelőt. Továbbá azt valljuk, hogy a vendéglátásnál a kedvességre, közvetlenségre kell törekedni a vendéggel – ez szerintünk legalább olyan fontos, mint a jó étel. Sokat ad még hozzá a LegyenAz hangulatához, hogy tulajdonosokként mi vezetjük a helyet, mindig ott vagyunk, és ez megadja a hely egészének a lelkét. Ezt szeretik a vendégeink.
LegyenAz.
Kérdés: Készültetek a járványhelyzet második hullámára? Mi a túlélési stratégiátok?
Sajnos nem lepődtünk meg. Azzal próbáltunk készülni, hogy a házhozszállítás során is elérhetővé tettük a leveseket, desszerteket, illetve a menüjeinket. Személyesebb hangvételű posztokkal kommunikálunk a közösségi oldalakon, ezek szerintünk sokkal jobban teljesítenek, mint a “tucat posztok”, segítenek a közönség megszólításában. Emellett valami egyedit is szeretnénk mutatni a sok hasonló rendelj tőlünk hirdetés között, saját tapasztalataink alapján, videókon keresztül tervezzük bemutatni egy-egy gasztro vállalkozás felépítését. Úgy gondoljuk, hogy ez érdekes lehet mások számára is.
LegyenAz.
LegyenAz.
Kérdés: Mik azok az ételeitek, amiket szívesen ajánlanátok most a közönség figyelmébe?
Mindenképp ajánlanám a menüinket: pizza vagy tészta levessel és/vagy desszerttel kombinálva, elérhető áron. A helyszínen lehet cafeteria kártyával is fizetni, illetve előrendelési lehetőséget biztosítunk telefonon, vagy Facebook üzenetben – ilyenkor várni sem kell az ételre.
LegyenAz.
LegyenAz.
Mi az, ami most a legtöbbet segít nektek, hogy kitartsatok ezekben a nehéz hetekben, hónapokban?
Legfontosabb számunkra talán az a rengeteg pozitív visszajelzés, amit a vendégek a személyes átvételkor, vagy a facebookon felénk közvetítenek. Fantasztikus visszacsatolás az is, és sokat segít, hogy rengeteg rendelésünk van, hiszen szeretjük ha dolgozhatunk és nem kell tétlenkednünk. Azzal a mondással is doppingoljuk magunk, hogy ha ezt túléljük, akkor mindent túlélünk.
LegyenAz.
LegyenAz.
Kérdés: Hogyan tudtok feltöltődni ezekben az időkben?
Ez nagyon jó kérdés, nincs megfelelő válaszunk. Az szuper, hogy ti jöttetek és érdeklődtetek, már ettől jobb lett a hetünk.
LegyenAz.
Tuning Bar & Burger – Erdélyi Róbert, tulajdonos
Tuning Bar & Burger
Erdélyi Róbert – tulajdonos
„Szívvel-lélekkel burger.”
Az Akácfa utcai Tuning Bar & Burger hosszú ideje az egyik legbiztosabb hamburgerpont a fővárosban: nagyszerű és eredeti ízekkel, prémium alapanyagokkal és rendkívül figyelmes szervizzel érdemelték ki a budapestiek bizalmát, hűségét. Az Erdélyi Róbert által vezetett csapat burgereiért külföldön is sokan rajonganak, és mindig is ismertek voltak arról, hogy bátran próbálnak ki különleges alapanyagokat, meghökkentő újításokat. Számukra az sem volt kérdés, hogy szükség esetén azonnal átálljanak a házhozszállításra, és tegyék ezt olyan formában, hogy ételeikkel az éttermi élményből is eljuttassanak valamennyit a vendégek otthonaiba. A burgerek iránti elkötelezettségük a gondosan becsomagolt fogásokon is érződik.
Tuning Bar & Burger
Tuning Bar & Burger
Kérdés: Többen ajánlottak titeket a kampányunkba, miért szeret titeket a közönség, mi az a plusz, amit a vendégeknek adtok?
Azt gondolom, hogy a vendégeink számára nyújtott plusz lehet az, hogy a minőségbe vetett hitünk, hitelességünk a kezdetek óta töretlen, valamint az a mód, ahogy évek óta végezzük a vendéglátást. A visszajelzések, értékelések alapján (legyen az a Google, Facebook, TripAdvisor) a felhasználók túlnyomó többségében azt emelik ki, hogy “szívvel-lélekkel” fogadjuk, és látjuk vendégül őket. Ez nekünk nagyon sokat jelent.
Tuning Bar & Burger
Kérdés: Készültetek a járványhelyzet második hullámára? Mi a túlélési stratégiátok?
Túlélési stratégiaként tekintünk első sorban a házhozszállításra, és arra, hogy azt minél hatékonyabban tudjuk biztosítani. Emellett sok kreatív kezdeményezést is napirenden tartunk. Felkészülünk, hogy adott pillanatban be tudjunk indítani például egy közös online sütögetést meghívott versenytársak részvételével, vagy egyéb egyéni programokat, mozgásos, sportos projekteket.
Tuning Bar & Burger
Tuning Bar & Burger
Kérdés: Mik azok az ételeitek, amiket szívesen ajánlanátok most a közönség figyelmébe?
Mi burger fronton vagyunk ismertek és elismertek, és igyekszünk ezeket az ételeket úgy házhozszállítani, hogy az minőségi élmény legyen, mintha helyben fogyasztanák a vendégek. Az örök kedvencünk most is érvényes, az ajánlások listáját a Libamájas Rockefeller burger vezeti.
Tuning Bar & Burger
Tuning Bar & Burger
Kérdés: Mi az, ami most a legtöbbet segít nektek, hogy kitartsatok ezekben a nehéz hetekben, hónapokban?
Ezt leginkább a következő jelzőkkel tudnám megfogalmazni: összetartás, empátia, szeretet, segítőkészség – érkezzen az a munkatársak vagy a vendégek részéről.
Tuning Bar & Burger
Kérdés: Hogyan tudtok feltöltődni ezekben az időkben?
Hit és pozitív életszemlélet segítségével képesek vagyunk mindannyian feltöltődni apró dolgokból, legyen az egy dicsérő szó a vendég részéről, vagy akár hétköznapi apró sikerek. Nem utolsó sorban van időnk arra is, hogy a jövőbe tekintve új lehetőségek után nézzünk, kísérletezzünk, és az éttermeink műszaki színvonalát még magasabbra emeljük.
Tuning Bar & Burger
Freeride Street Food Bistro
Freeride Street Food Bistro
Falusy Zsófi és Imrik Dani, tulajdonosok
„Az »íz-bizalom« nem járvány-kérdés.”
Falusy Zsófi és Imrik Dani Szentendrén álmodtak meg egy street food éttermet, amivel új színt vittek a város életébe: bistro fogásokat kínálnak tekercsekbe csomagolva, amelyek mellé leveseket, desszertet és sörkorcsolyákat is választhatnak a vendégek. A tervezett nyitás nyárra csúszott, de az első pár hónap alatt közvetlenségükkel, kedvességükkel és természetesen a nagyszerű ételeikkel sikerült megnyerni maguknak a helyieket. Ma már nem újoncok a városban, és rátermettségükkel, szorgalmukkal kivívták maguknak azt a szerepet, hogy már hallgatnak rájuk. Jelenleg több étteremtulajdonossal összefogva azon dolgoznak, hogy Szentendrén is elindulhasson egy olyan professzionális ételszállítás, ami nagy segítséget jelentene a mostani helyzetben.
Freeride Street Food Bistro
Freeride Street Food Bistro
Kérdés: Többen ajánlottak titeket a kampányunkba, miért szeret titeket a közönség, mi az a plusz, amit a vendégeknek adtok?
Abban a vendéglátásban hiszünk, amiben a vendégekkel közvetlen kapcsolatot alakíthatunk ki. Időt teremtünk arra, hogy kölcsönösen megismerjük egymást és igyekszünk a begyűjtött visszajelzések alapján folyamatosan fejlődni. Öt hónap alatt elértük, hogy kialakult egy egyfajta “íz-bizalom” a vendégek részéről, mindig nyitottan fogadják új ételeinket. A közvetlenség, az egyedi ízvilág és az izgalmas, folyamatosan változó étlap az, amiről azt gondoljuk, hogy sokat ad a vendégeknek.
Freeride Street Food Bistro
Kérdés: Készültetek a járványhelyzet második hullámára? Mi a túlélési stratégiátok?
Februárban vettük át az üzlethelyiséget, áprilisban terveztünk megnyitni, és ez a vírushelyzet miatt júniusra tolódott; így mi a kezdetektől fogva nem hullámokban gondolkodunk. Fontosnak tartjuk, hogy a körülmények miatt minél kisebb személyzettel, alacsony bérköltséggel tudjunk működni. Másrészről minimális árukészlet fenntartásával, kizárólag friss alapanyagokkal dolgozunk, hogy a megszokott minőséget a legalacsonyabb bekerülési összeggel biztosíthassuk. Jelenleg a Wolt-os házhozszállítás előkészítésén dolgozunk, ami nem csak most, de hosszútávon is nagyon pozitív változást hozhat Szentendre gasztro-vállalkozásainak.
Freeride Street Food Bistro
Freeride Street Food Bistro
Freeride Street Food Bistro
Kérdés: Mik azok az ételeitek, amiket szívesen ajánlanátok most a közönség figyelmébe?
Az eredeti koncepciónk szerint bisztró minőségű ételeket adunk street foodként csomagolva. Minden ételünk legfeljebb 15 percen belül elkészül, így az előrendeléseket is tökéletesen tudjuk időzíteni, legyen az bármelyik wrapünk, esetleg a kóstoló tálunk, változó napi leveseink vagy gluténmentes és vegán főételeink.
Freeride Street Food Bistro
Freeride Street Food Bistro
Kérdés: Mi az, ami most a legtöbbet segít nektek, hogy kitartsatok ezekben a nehéz hetekben, hónapokban?
A törzsvendégeink, a folyamatos pozitív visszajelzések, és a családias munkahelyi légkör, ami a vírushelyzet miatt tovább tudott erősödni. Most több időnk van kísérletezni, új ételeken gondolkozni együtt, és szerencsére kialakult az a törzsközönségünk is, akikért érdemes folytatni azt, amit szeretünk: alkotni és fejlődni.
Freeride Street Food Bistro
Freeride Street Food Bistro
Kérdés: Hogyan tudtok feltöltődni ezekben az időkben?
Amellett, hogy őszintén szeretjük a munkánkat, fizikailag és szellemileg is el tudunk fáradni. A testi-lelki egyensúlyhoz elengedhetetlen szerepe volt mindig is a sportnak és a jógának az életünkben. Illetve tökéletes társunk a feltöltődésben Bambusz, a kutyánk. Sokat kirándulunk vele az erdőben, és időjárástól függetlenül naponta háromszor kimozdít minket otthonról.
Freeride Street Food Bistro
Mártogatós
Mártogatós
Mártogatós Prauda Gergő és Takács Gergő, alapítók
„Nem a hullámok sodornak minket.”
A Mártogatós olyan catering szolgáltatást nyújt, ahol nem találkozhatunk pogácsával, mini szendvicsekkel és más klasszikus megoldásokkal. Ők az egészséges és friss ételekre helyezik a hangsúlyt, választékukkal pedig azoknak is kedveznek, akik egyedi étrendet követnek. Tavasszal szolgáltatásaikat a lakosság számára is elérhetővé tették, most pedig Home Office Box termékükkel segítenek abban, hogy a vállalatok finom kedvességgel tudják jobbá tenni a dolgozók otthoni munkavégzését.
Mártogatós
Mártogatós
Kérdés: Többen ajánlottak titeket a kampányunkba, miért szeret titeket a közönség, mi az a plusz, amit a vendégeknek adtok?
Azt gondolom, hogy azért ajánlhattak minket, mert viszonylag gyorsan reagáltunk a pandémia első hullámának idején és egyszerre több, párhuzamosan futó projektet is indítottunk. Volt köztük kórházakat támogató kezdeményezés, lakossági kiszállítás és újfajta vállalati szolgáltatások is.
Mártogatós
Kérdés: Készültetek a járványhelyzet második hullámára? Mi a túlélési stratégiátok?
Az első után nem akartuk megvárni azt, hogy vajon mit jelent majd a mi vállalkozásunkban egy második hullám. Éppen ezért tavasszal már azzal a vízióval a fejünkben kezdtünk el dolgozni, hogy olyan új alapokra helyezzük a Mártogatóst, ami semmilyen korlátozó intézkedésnek nincs kiszolgáltatva. A stratégiánk egyik legfontosabb része az őszinte és nyílt kommunikáció, a másik pedig a vevőink igényeinek folyamatos monitorozása ebben a gyorsan változó időszakban. Így tudunk olyan szolgáltatásokat és termékeket kínálni, amik valódi segítséget jelentenek nekik – azon túl, hogy finomat és egészségeset esznek.
Mártogatós
Kérdés: Mi az a szolgáltatásotok, amit szívesen ajánlanátok most a közönség figyelmébe?
Jelenleg óriási a túlkínálat Budapesten az ételkiszállítást vállaló éttermek és vállalkozások terén. Pont ezért, az életben maradáshoz – főleg azoknak, akik új belépők ezen a téren – a legfontosabb kérdés szerintem most az, hogy vajon mi lehet az az extra, amivel ki lehet tűnni ebből a tömegből. Nálunk ez most nem egy konkrét étel, hanem egy Home Office Box névre keresztelt vállalati szolgáltatás. Ennek lényege, hogy a cégek a saját dolgozóiknak tudnak küldeni egészséges finomságokat tartalmazó boxokat. Külön online felületet biztosítunk számukra, hogy minden megrendelő egyedi ízválogatást állíthasson össze magának, mi pedig országosan, akár azonos időpontban is ki tudjuk szállítani számukra a csomagokat.
Mártogatós
Mártogatós
Kérdés: Mi az, ami most a legtöbbet segít nektek, hogy kitartsatok ezekben a nehéz hetekben, hónapokban?
A kicsi, de végtelenül kitartó csapatunk.
Mártogatós
Kérdés: Hogyan tudtok feltöltődni ezekben az időkben?
Én személy szerint sok időt töltök mostanában a családommal, nagyokat túrázunk a Budapesthez közeli erdőkben és kirándulóhelyeken.
Mártogatós
Mártogatós
Mártogatós

Nézd meg további témáinkat

4. téma: Kávé most

Bányai By Beans, A Kávé Háza – Tóth Sanyi
Caphé by Hai Nam – Vo Son Hai
Espresso Embassy – Gréczi Szilárd
Horizont – Bajkó Péter
Zsivány – Zsigó Ádám

A lap tetejére