7. téma: Futár-világ

Netpincér
Wolt

2020 a futárcégek életében is óriási változást hozott, a járványhelyzet és az éttermek nyitvatartásának korlátozása jelentősen megnövelte a rendelések számát. A kiszállítás nem csak a vendéglátóhelyek számára nyújtott lehetőséget a túlélésre, hanem megélhetést adott rengeteg vendéglátósnak, akik egyik napról a másikra váltak munkanélkülivé. A Netpincér és a Wolt a pandémia miatt kénytelen volt az idei növekedési és innovációs terveit egy évről egy hónapra rövidíteni. Bár teljesen más vállalati kultúra, anyagi háttér és rendszer áll a két cég mögött, mindketten teljesítették a szinte lehetetlennek tűnő küldetést.

Futár-világ

 

Akik az ebédet hozzák – Kik a futárok?

Sokan a rugalmas munkaidőt vagy a szabadságélményt keresik, amikor belevágnak az étel kiszállításba, de nem mindenkiből lesz jó futár. Vonzó lehet, ha valaki maga osztja be az idejét, és esetleg az a munkaeszköze, ami a hobbija is, de a fizikai állóképesség mellett nagyfokú empátiára és alázatra van szükség ehhez a foglalkozáshoz. Mivel a futár az online ételrendelés folyamatában az egyetlen szereplő, aki közvetlenül találkozik a vevővel, nála csapódik le a vevő öröme, de az esetleges panasz és elégedetlenség is az ő nyakába zúdul. A kedves ügyfelek mellett bizony előfordulnak rossz tapasztalatok, így a megfelelő ügyfélkezelés egy nagyon fontos képesség, ami a jó futárt kiemeli a többiek közül.

Futár-világ
Futár-világ
„Volt olyan úszásoktató lány, aki átmeneti mentőövként tekintett a futárkodásra, de megszerette, és maradt.” - Blaumann Debóra, a Netpincér marketingigazgatója“
A nagyvárosokban, ahol a Netpincér és a Wolt is jelen van, az ételfutárok mára lényegében az utcakép részei lettek. Ez lett az egyik olyan szakma, ami szinte azonnali lehetőséget tudott biztosítani a járványhelyzet miatt munkanélkülivé váló embereknek, illetve az éttermi korlátozásokkal együtt jelentősen nőtt az igény az étel házhozszállításra. A Woltnál és a Netpincérnél is sokan dolgoznak hosszabb ideje futárként, hivatásként tekintenek a munkájukra.
Futár-világ
Futár-világ
„Vállalkozó szellem, az nagyon kell.” - Patai Zoltán, a Netpincér ügyvezetője
Nem mindenkinek való a futár-lét, de az elmúlt időszakban sokaknak ez jelentette a kiutat, miután munka nélkül maradtak. A korlátozások által legjobban sújtott szakmákból jöttek: voltak köztük például rendezvényesek, színházi dolgozók, vendéglátósok, taxisok és még sokan mások. Futárként gyorsan biztos megélhetéshez jutottak (hiszen a szállításra is fokozott igény volt), és sokan közülük maradtak is, mert találtak itt egy jó közösséget és egy működő B tervet.
Futár-világ
Varga Gergő - futár, Wolt
„Voltam csomagfutár, ételfutár, mindent szállítottam, amit biciklivel el lehetett vinni.“

Varga Gergő (futár, Wolt)

A két diplomával rendelkező Gergő egyetem alatt kezdett bele a futárkodásba, mert az albérletét és a megélhetését kellett finanszíroznia, ez jelentette a stabil jövedelmet és a rugalmasságot számára. Eleinte részmunkaidőben kezdett, majd mindig többet és többet vállalt. Sok emberrel találkozott, és bizonyította rátermettségét, így egyre jobb és jobb helyeken tudott futárként elhelyezkedni. A futár-világ társadalmi szempontból is izgalmas, ez egy 1500-2000 fős aktív közösség saját dinamikával és kommunikációval. Az információáramlás az egyik legfontosabb munkaeszköz a futárok számára, legyen szó forgalmi helyzetekről, legjobb spotokról vagy egymás segítéséről.

Lucze Gabriella - futár, Netpincér
Patai Zoltán – ügyvezető, Netpincér

Patai Zoltán – ügyvezető

Blaumann Debóra – marketingigazgató

Netpincér

A húsz éve működő Netpincér ötlete néhány magyar egyetemista fejéből pattant ki, mivel gondot okozott nekik ételt rendelni a kollégiumba. A kedvenc helyeiket bevonva megszervezték maguknak a házhozszállítást, ebből született meg a Netpincér startup.
Két és fél éve felépítették a saját futárbázisukat, a Netpincér GO-t egy 44 országban jelenlévő céggel, a Delivery Hero-val a hátuk mögött. Ma már 800 településen érhetők el a szolgáltatásaik, az általuk kezelt éttermek számát megháromszorozták, irodai dolgozóik száma pedig a duplájára nőtt.

Futár-élet
„Sokak szerint mi voltunk a nagy nyertesei az elmúlt időszaknak, de az tévhit, hogy ehhez nem kellett tennünk semmit” - Patai Zoltán
A Netpincér növekedni tudott a járványhelyzetben, de ez annak köszönhető, hogy a korábban marketingbe, logisztikába, további technológiai fejlesztésekbe fektetett erőforrások megtérültek. Feloldották a vásárlókban a kezdeti bizalmatlanságot, hogy a járványhelyzetben is merjenek ételt rendelni. Ezernégyszáz új partner jelentkezett az éttermi nyitvatartások korlátozásával, logisztika és szervezés szempontjából is óriási feladat hárult a cégre. Az éttermek regisztrációját három napra rövidítették, a futárok speciális képzését online végezték. Áprilisban hétszáz új futárt vettek fel, a járványhelyzet előtt náluk dolgozó kétezer fős kiszállítást végző csapat mára közel háromezer főből áll.
Futár-világ
„Nálunk is igaz, hogy azonnal kell reagálni a gyorsan változó piaci környezetre.“

– Patai Zoltán

A Netpincér GO platform indulásával egyszerre több igényt is kielégítenek: nemcsak a rövid kiszállítási időt biztosítják a vevőknek egyre több helyszínről, hanem lehetőséget teremtenek a legkisebb éttermeknek is a csatlakozáshoz jelentős induló költség nélkül. A rendelések fogadására szolgáló tableteket és a kiszállításhoz szükséges papírcsomagolást is térítésmentesen biztosítja a Netpincér az éttermeknek. A gyorsaság és követhetőség mellett a házhozszállítás piacának demokratizálása az egyik legfontosabb céljuk. A pandémiás helyzet kialakulásakor világosan látta a vezetőség, hogy a Netpincérnek be kell állnia az éttermek mögé, segítenie kell őket az életben maradásban. Ennek érdekében egy hónapos kampányt indítottak, ami alatt finanszírozták több száz étterem kiszállítását, hogy minél több vevőt nyerjenek meg az online rendelésnek.

Blaumann Debóra - Netpincér, marketingigazgató
„20 éve itt vagyunk, és legalább ennyi ideig még itt is szeretnénk lenni.” - Blaumann Debóra
Jelenleg a Netpincér rendelkezik a legnagyobb lefedettséggel a szektorban. Nem érzik, hogy a konkurenciával szemben kell küzdeniük, inkább további fogyasztókat akarnak elérni, hogy az ő számukra is az otthon főzés vagy a telefonos rendelés alternatívái legyenek. A járványhelyzet segített nekik ezen a téren, egyre többen rendelnek ételt online, a befektetés, amit a vásárlói bizalom építésre fordítottak, kifizetődni látszik.
Futár-világ
Futár-világ
Tajta Ákos – Wolt, ügyvezető

Tajta Ákos – ügyvezető

Juhász Alexa – marketingvezető

Wolt
„Nem csak az ételt kell kivinnünk, hanem teljeskörű szolgáltatást kell nyújtanunk a vendégélményhez” – Tajta Ákos
A Wolt célja, hogy minden perc maximálisan fel legyen töltve tartalommal és feladattal. 2018-ban hozták el Magyarországra azt a finn hátterű ételrendelő rendszert, ami újdonság volt a hazai piacon. Applikációjuk rendkívül erős felhasználói élményt nyújt valós idejű nyomonkövetéssel, magas szintű ügyfélszolgálattal és gyors panaszkezeléssel.
Futár-világ
„Edukálnunk kell a fogyasztót, az éttermeket és a futárt is.” – Tajta Ákos
A futárcég az, ami vállalja a közvetítést az éttermek és a felhasználók között, fizeti a futárokat valamint a háttérmunkatársakat, a folyamatból mégis ez profitál a legkevesebbet. A cégnek rendkívül fontos, illetve a hatékony működésének kulcsa az, hogy ne legyen olyan pillanat a rendszerben, amikor a futár szállítható étel nélkül marad. A Woltnál a rendelési folyamatban lévők edukálására helyezik a hangsúlyt: bemutatják és kommunikálják azt az előnyös rendelési folyamatot az éttermek, a vásárlók és futárok számára, amivel minden szereplő elégedett lehet.
Futár-élet
Futár-világ
„Az első rendelés alapján dől el, hogy megnyertük-e a vásárlót.” - Tajta Ákos
A Wolt filozófiája, hogy az első rendelés alapján dől el, hogy megnyerték-e maguknak a vásárlót, ezért addig fejlesztették a folyamatokat, amíg a tökéletes felhasználói élményt biztosítottnak nem látták. A további növekedés mellett is fontos számukra, hogy partneri, emberi viszonyt alakítsanak ki az étterem-tulajdonosokkal, a futárokkal és az irodai csapattal is. Két éven belül el akarják érni, hogy az emberek számára a Wolt legyen az alap alkalmazás, ha rendelésről van szó.
Juhász Alexa – Wolt, marketingvezető
„Csak kapkodtuk a fejünket, hogy mi történik körülöttük.” – Juhász Alexandra
A járványhelyzet és a tavaszi korlátozások felgyorsították a Wolt növekedési tervében szereplő folyamatokat, így márciusra tartottak ott, ahol decemberben kellett volna. Ehhez megfeszített tempóban, nagyon pontosan kellett dolgozniuk, bővíteni a háttérdolgozói és a futárlétszámot, fejleszteni az informatikai hátteret. A cég a megnövekedett kereslet mellett is tartja magát ahhoz, hogy a vásárlót már az első rendelés során meg kell nyerni.
Futár-élet
„Ott szeretnénk lenni minden zsebben.” – Tajta Ákos
Eleinte a Wolt a prémium éttermekre fókuszált, de az elmúlt hónapok alatt gyorsan nyitniuk kellett, és ma már elképesztő széles spektrumot fednek le mind a kínálat, mind a felhasználók terén. A további növekedés mellett partneri, emberi viszonyt tartanak fenn az éttermekkel, a futárokkal és az irodai csapattal is. Két éven belül el akarják érni, hogy az emberek számára a Wolt legyen az alap alkalmazás, ha készétel, vagy bolti termék rendeléséről van szó.
Futár-világ
Olvass bővebben a témáról itt…

FUTÁR-VILÁG

Az elmúlt tíz évben a városi lét része lett az étel-házhozszállítás, míg korábban kénytelenek voltunk beérni egy félig kihűlt sonkás-sajtos pizzával, ma már a legextrémebb ételeket is szinte azonnal megkapjuk a rendelés után. A házhozszállítás ma már nem néhány futár munkája, hanem egy összehangolt, több ezer embert foglalkoztató gépezet, amiben a legfontosabb a kiszállítást végző személye, hiszen ő teremt kapcsolatot az étterem és a vendég között. Bár az egy olyan munkáról van szó ami mind fizikai mind emberi oldalról terhelő, ahol mindig kedvesnek, pontosnak és precíznek kell lenni, sokan választják ezt a szakmát. Cikkünkben bemutatjuk a futárok világát és a két legnagyobb piaci szereplőt.


AKIK AZ EBÉDET HOZZÁK – KIK A FUTÁROK?

Sokan a rugalmas munkaidőt vagy a szabadságélményt keresik, amikor belevágnak az étel kiszállításba, de nem mindenkiből lesz jó futár. Vonzó lehet, ha valaki maga osztja be az idejét, és esetleg az a munkaeszköze, ami a hobbija is, de a fizikai állóképesség mellett nagyfokú empátiára és alázatra van szükség ehhez a foglalkozáshoz. Mivel a futár az online ételrendelés folyamatában az egyetlen szereplő, aki közvetlenül találkozik a vevővel, nála csapódik le a vevő öröme, amikor az ételhez jut, de az esetleges panasz, vagy elégedetlenség is az ő nyakába zúdul. Nagyon kedves ügyfelek mellett bizony előfordulnak rossz tapasztalatok, a megfelelő ügyfélkezelés egy nagyon fontos képesség, ami a jó futárt kiemeli a többiek közül.

„Volt olyan úszásoktató lány, aki átmeneti mentőövként tekintett a futárkodásra, de megszerette, és maradt.” – Blaumann Debóra, Netpincér

A nagyvárosokban, ahol a Netpincér és a Wolt is jelen van, az ételfutárok mára lényegében az utcakép részei lettek. Ez lett ugyanis az egyik olyan szakma, ami szinte azonnali lehetőséget tudott biztosítani a járványhelyzet miatt munkanélkülivé váló embereknek, illetve az éttermi korlátozásokkal együtt jelentősen nőtt az igény az étel házhozszállításra. A pandémia előtt a futárok esetében kiszámítható fluktuációval tudtak kalkulálni a cégek, sokan ugyanis inkább átmenetileg, negyed- vagy fél éves távlatban tervezik a kiszállításban való közreműködést, és egyfajta szezonalitás is tapasztalható ebben a munkában. A Woltnál és a Netpincérnél is sokan dolgoznak hosszabb ideje futárként, hivatásként tekintenek a munkájukra. Van, aki futárként kezdett náluk, de ma már irodai feladatokat lát el.

„Vállalkozó szellem, az nagyon kell.” – Patai Zoltán, a Netpincér ügyvezetője

Nem mindenkinek való a futár-lét, de az elmúlt időszakban sokaknak ez jelenthette a kiutat, miután munka nélkül maradtak. A korlátozások által legjobban sújtott szakmákból jöttek: voltak köztük például rendezvényesek, színházi dolgozók, vendéglátósok, taxisok és még sokan mások. Futárként gyorsan biztos megélhetéshez jutottak (hiszen a szállításra is fokozott igény volt), és sokan közülük maradtak is, mert találtak itt egy jó közösséget és egy működő B tervet.

„Voltam csomagfutár, ételfutár, mindent szállítottam, amit biciklivel el lehetett vinni.” – Varga Gergő (futár, Wolt)

A kommunikációs mesterszakos és társadalomtudományi végzettséggel rendelkező Gergő egyetem alatt kezdett bele a futárkodásba. Az albérletét és a megélhetését kellett finanszíroznia, de a diákmunkák sokszor bizonytalanok voltak, és nem fizettek jól, nem biztosítottak számára stabil jövedelmet. Eleinte részmunkaidőben kezdett, majd mindig többet és többet vállalt. Sok emberrel találkozott, és bizonyította rátermettségét, így egyre jobb és jobb helyeken tudott futárként elhelyezkedni. A futárság is az a szakma, ahol a jók tudnak előbbre jutni – a cégek is őket alkalmazzák szívesen, általuk tudnak megfelelő bizalmat építeni mind az éttermek, de főként a felhasználók felé. A futár-világ társadalmi szempontból is izgalmas, ez egy 1500-2000 fős aktív közösség saját dinamikával és kommunikációval. Az információáramlás az egyik legfontosabb munkaeszköz a futárok számára, legyen szó forgalmi helyzetekről, legjobb spotokról vagy egymás segítéséről. A futároknál is létező jelenség, hogy vacsoraidőben összegyűlnek egy-egy menő étteremnél, mert tudják, hogy itt hamar jut fuvarhoz az ember (ahogy a taxisok is egy-egy színháznál este fél tízkor békeidőben).

2020 a futárcégek életében is óriási változást hozott, a járványhelyzet és az éttermek nyitvatartásának korlátozása jelentősen megnövelte a rendelések számát. A kiszállítás nem csak a vendéglátóhelyek számára adott lehetőséget a túlélésre, hanem megélhetést adott rengeteg vendéglátósnak, akik egyik napról a másikra váltak munkanélkülivé. A Netpincér és a Wolt a pandémia miatt kénytelen az idei növekedési és innovációs terveit egy évről egy hónapra rövidíteni. Bár teljesen más vállalati kultúra, anyagi háttér és rendszer áll a két cég mögött, mindketten teljesítették a szinte lehetetlennek tűnő küldetést.


NETPINCÉR

Patai Zoltán – ügyvezető / Blaumann Debóra – marketingigazgató

„Továbbra is magyar cégként gondolunk magunkra, agilisan fejlődünk, de büszkék vagyunk a múltunkra.” – Patai Zoltán

A Netpincér húsz éve dolgozik a házhozszállítással foglalkozó étteremek közös rendszerbe építésén. A cég néhány magyar egyetemista startupként indult vállalkozása, akiknek gondot okozott ételt rendelni a kollégiumba, így kedvenc helyeiket bevonva megszervezték maguknak a házhozszállítást. Éveken át változatlanul működött a közben piacvezetővé váló vállalkozás, de két és fél éve mintha előre megérezték volna a 2020-as év kihívásait, felépítették saját futárbázisukat (Netpincér GO) egy 44 országban jelenlévő céggel, a Delivery Heroval a hátuk mögött. A fejlődésnek köszönhetően a Netpincér ma 800 településen elérhető, az általuk kezelt éttermek számát megháromszorozták (olyanokat is be tudtak vonni, akik saját futárokkal nem rendelkeztek), irodai dolgozóik száma pedig a duplájára nőtt.

„Az online térre nagyon jellemző a demokratizáló hatás.” – Patai Zoltán

A házhozszállítás piacán is igaz, hogy azonnal kell reagálni a gyorsan változó piaci környezetre, a Netpincér rugalmas szervezeti kultúrája és felépítése, valamint a folyamatos technikai fejlődés is ezt segíti. A Netpincér GO platform indulásával egyszerre több igényt is kielégítenek: nemcsak a rövid kiszállítási időt biztosítják a vevőknek egyre több helyszínről, hanem lehetőséget teremtenek a legkisebb éttermeknek is a csatlakozáshoz jelentős induló költség nélkül. A gyorsaság és követhetőség mellett a házhozszállítás piacának demokratizálása az egyik legfontosabb céljuk. A rendelések fogadására szolgáló tableteket és a kiszállításhoz szükséges papírcsomagolást is térítésmentesen biztosítja a Netpincér az éttermeknek. A gyorsaság és követhetőség mellett a házhozszállítás piacának demokratizálása az egyik legfontosabb céljuk.

„Sokak szerint mi voltunk a nagy nyertesei az elmúlt időszaknak, de az tévhit, hogy ehhez nem kellett tennünk semmit” – Patai Zoltán

A Netpincér valóban növekedni tudott a járványhelyzetben, de az életbe lépő korlátozások csak gyorsítottak a tervezett bővítési terveik megvalósításán. A marketingbe, logisztikába, további technológiai fejlesztésekbe előzetesen befektetett erőforrások megtérültek. Feloldották a vásárlókban a kezdeti bizalmatlanságot, hogy a járványhelyzetben is merjenek ételt rendelni.

Emelett komoly kihívás elé állította őket a karantén-helyzetben megugró, kiszállításba kezdő éttermi jelentkezők száma – hirtelen ezernégyszáz új partner jelentkezett náluk. Logisztika és szervezés szempontjából is óriási feladat hárult a cégre, az éttermek regisztrációját három napra rövidítette az irodai csapat, míg a futárok speciális képzését online végezték, hogy minél gyorsabban munkába állhassanak. Áprilisban hétszáz új futárt vettek fel, a járványhelyzet előtt náluk dolgozó kétezer fős kiszállítást végző csapat mára közel háromezer főből áll. A pandémiás helyzet kialakulásakor világosan látta a vezetőség, hogy a Netpincérnek be kell állnia az éttermek mögé, segítenie kell őket az életben maradásban, hiszen így lehetnek hosszú távon is a partnerek. Ennek érdekében egy hónapos kampányt indítottak, ami alatt finanszírozták több száz étterem kiszállítását, hogy minél több vevőt nyerjenek meg az online rendelésnek.

„Mi 20 éve itt vagyunk, és legalább ennyi ideig még itt is szeretnénk lenni.” – Blaumann Debóra

A Netpincér egyik legfontosabb célja, hogy segítse a partnereit digitálisan elérni a vevőiket, legyen szó technológiáról, logisztikáról vagy akár a csomagolóanyag kiválasztásról. Minél többen tudnak csatlakozni a házhozszállításhoz, annál színesebb választékot kap a felhasználó. Jelenleg a Netpincér rendelkezik a legnagyobb lefedettséggel és a legtöbb partnerrel a szektorban. Nem érzik, hogy a konkurenciával szemben kell küzdeniük, inkább további fogyasztókat akarnak elérni, hogy az ő számukra is az otthon főzés vagy a telefonos rendelés alternatívái legyenek. A járványhelyzet segített nekik ezen a téren, egyre többen rendelnek ételt online, a befektetés, amit a vásárlói bizalom építésre fordítottak, kifizetődni látszik. A Netpincérnél úgy látják, hogy az iparág egyfajta konszolidáció felé halad, minél több felhasználót ér el ez a szolgáltatás, annál jobb lesz a logisztika és az ügyfélélmény is, a növekvő színvonallal pedig együtt nőnek a felhasználók elvárásai, aminek a cég a jövőben is igyekszik mindenben megfelelni.


WOLT

Tajta Ákos – ügyvezető / Juhász Alexa – marketingvezető

„Nem csak az ételt kell kivinnünk, hanem teljeskörű szolgáltatást kell nyújtanunk a vendégélményhez” – Tajta Ákos

A Wolt célja, hogy minden perc maximálisan fel legyen töltve tartalommal és feladattal. 2018-ban hozták el Magyarországra azt a finn hátterű ételrendelő rendszert, ami újdonság volt a hazai piacon. Applikációjuk rendkívül erős felhasználói élményt nyújt valós idejű nyomonkövetéssel, magas szintű ügyfélszolgálattal és gyors panaszkezeléssel. Ezzel nemcsak új szereplőként léptek itthon a piacra, hanem új felhasználói igényt és elvárást is teremtettek.

„Edukálnunk kell a fogyasztót, az éttermeket és a futárt is.” – Tajta Ákos

Bár minden digitális, és látszólag a rendszer szinte magától működik, a Wolt ügyvezetője, Tajta Ákos szerint ebben az iparágban egyáltalán nem egyszerű nyereséget termelni. Egy-egy étel és kiszállítás díja nagyrészt az étterem költségeit fedezi, annak termel bevételt, miközben a kiszállítónak járó jutalék meg még nem hoz igazi nyereséget, hisz abból kell fizetni a futárt is. A platform-modellen a cég első körben bukik és visszaforgat, de a Wolt célja már rövid távon is a profitábilis növekedés. A hatékony működés kulcsa az, hogy ne legyen olyan pillanat a rendszerben, amikor a futár szállítható étel nélkül marad. A futárcég az, ami vállalja a közvetítést az éttermek és a felhasználók között, fizeti a futárokat valamint a háttérmunkatársakat, a folyamatból mégis ez profitál a legkevesebbet. A cégnek rendkívül fontos, illetve a hatékony működésének kulcsa az, hogy ne legyen olyan pillanat a rendszerben, amikor a futár szállítható étel nélkül marad. A Woltnál a rendelési folyamatban lévők edukálására helyezik a hangsúlyt: bemutatják és kommunikálják azt az előnyös rendelési folyamatot az éttermek, a vásárlók és futárok számára, amivel minden szereplő elégedett lehet. A Wolt ezt tartja rendkívül fontosnak egy olyan piacon, ahol eddig csupán a Netpincér volt egyeduralkodó, az emberek csak annak az ételrendelős kultúráját ismerték.

„Csak kapkodtuk a fejünket, hogy mi történik körülöttük” – Juhász Alexandra

A járványhelyzet és a tavaszi korlátozások felgyorsították a Wolt növekedési tervében szereplő folyamatokat, így márciusra tartottak ott, ahol decemberben kellett volna. Ehhez megfeszített tempóban, nagyon pontosan kellett dolgozniuk, bővíteni a háttérdolgozói és a futárlétszámot, fejleszteni az informatikai hátteret. A magyarországi működésük legintenzívebb időszakát jelentették a tavaszi hónapok, de nyáron sem tapasztalták a szezonalitáshoz kötődő lassulást, nem lett nagyobb visszaesés a keresletben. Tavasszal egy alapvetően kis cég szembesült az új helyzettel, kevesebb, mint ötven irodai dolgozó és hét-nyolcszáz futárnak kellett volna kiszolgálni az átmenet nélkül sokszorosára emelkedő keresletet. A Wolt addig kis lefedettséggel dolgozott, nagyjából ötszáz éttermet kezelt országosan. Hirtelen naponta kétszáz étterem kereste meg őket, miközben 2-3 hét alatt nagyjából ezer futárt kellett munkába állítani. Hatalmas feladat volt megteremteni az egyensúlyt abban, hogy teret tudjanak adjanak a tömegével jelentkező éttermeknek, de közben legyen elég futár, akiket ki is tudnak fizetni.

„Az első rendelés alapján dől el, hogy megnyertük-e a vásárlót.” – Tajta Ákos

A Wolt filozófiája, hogy az első rendelés alapján dől el, hogy megnyerték-e maguknak a vásárlót, ezért addig fejlesztették a folyamatokat, amíg a tökéletes felhasználói élményt biztosítottnak nem látták. A további növekedés mellett is fontos számukra, hogy partneri, emberi viszonyt alakítsanak ki az étterem-tulajdonosokkal, a futárokkal és az irodai csapattal is. Két éven belül el akarják érni, hogy az emberek számára a Wolt legyen az alap alkalmazás, ha rendelésről van szó.

„Ott szeretnénk lenni mindenki zsebében.” – Tajta Ákos

Eleinte a Wolt a prémium éttermekre fókuszált, de az elmúlt hónapok alatt gyorsan nyitniuk kellett, és ma már elképesztő széles spektrumot fednek le mind a kínálat, mind a felhasználók terén. Egyre több vidéki helyszínen jelennek meg (Pécs, Győr, Debrecen, Szeged, Budaörs). A további növekedés mellett szeretnék tartani magukat ahhoz – ami a kezdetektől fogva jellemzi a Woltot –, hogy partneri, emberi viszonyt alakítsanak ki az étterem-tulajdonosokkal, a futárokkal és az irodai csapattal is. Nem titkolt céljuk, hogy két éven belül elérjék, hogy az emberek számára a Wolt legyen az alap alkalmazás, ha rendelésről van szó, legyen az akár készétel, akár bolti termék.

Bezárás

Nézd meg további témáinkat

4. téma: Kávé most

Bányai By Beans, A Kávé Háza – Tóth Sanyi
Caphé by Hai Nam – Vo Son Hai
Espresso Embassy – Gréczi Szilárd
Horizont – Bajkó Péter
Zsivány – Zsigó Ádám

A lap tetejére