Hogyan legyen jelen a gasztrovállalkozásod az információs zajban?
Losits Gábor, Szabó Kata – Weboldal és social media
Április 15-én Kommunikáció a social mediában és a weboldalon címmel tartottunk workshopot a Freya – the croissant story Szövetség utcai üzletében. Az eseményen a minden gasztronómiai vállalkozást alapjaiban meghatározó online jelenlétről, a social media és weboldal trendekről beszélgettünk, illetve az előadók Losits Gábor, a Skillcom koncepció- és stratégiai tervezője, Piqniq Budapest társalapítója és Szabó Kata, social media tanácsadó (ügyfelei többek között a SALT, Solid, Ykra és a Bortársaság) gyakorlati tippeket adtak át arra vonatkozóan, hogy az információs zajban hogyan lehet elérni a vendégeket, ügyfeleket. Az eseményen nem csupán a vendéglátáshoz köthető szakemberek és tulajdonosok vettek részt, hanem kommunikációs területen dolgozók is velünk frissítették fel tudásukat.
Összeszedtük a 10 lefontosabb szempontot, ami elhangzott a workshopon.
01
Kell e weboldal? // weboldal
Ha van rá lehetőséged, akkor mindenképp ajánlott, akár egy nagyon egyszerű, “névjegy” verzió! Sok vendéget csak ezen keresztül tudsz elérni, a Google keresések miatt is fontos, pár funkciót csak itt tudsz használni kényelmesen (asztalfoglalás modul, online rendelés, hírlevél automatizációk, ételrendelés, webshop és a hozzá tartozó funkciók) és a hirdetések (Google Ads) használata is fontos lehet.
02
Hogyan tekintsünk a weboldalra? // weboldal
Nem létezik csak weboldal önmagában, a weboldal egy komplex kommunikációs rendszer része, ahol minden elemnek fontos szerepe van, az információs felületek egymást kiegészítik és támogatják. (Pl. social media felületek, weboldal, Google Business Profile, tematikus gyűjtőoldalak, telefon, e-mail, hírlevél, offline felületek.)
03
Fő szempont az ügyfél, a vendég! // weboldal
A weboldal is az ügyfélútvonal szerves része. Mindent úgy tervezzünk meg, hogy a felhasználónak a lehető legegyszerűbb, legérthetőbb és legbiztonságosabb legyen.
04
Mobil nézet! // weboldal
A látogatók több mint 50 %-a mobileszközről látogatja meg weboldalad. Ennek megfelelően tervezz!
05
„Kép-kép-kép!” // weboldal
A weboldal lényegében a fotó minőségén múlik”. A jól elkészített és válogatott képek képesek megoldani a dizájn nagy részét.
06
Gondold át a stratégiát // social media
Mik a célok, kiket szeretnél megszólítani, milyen a márka személyisége? Ezekre a kérdésekre adj választ, mielőtt belevágsz. Így tudni fogod, milyen felületeken, milyen tartalmakkal indulj el, és milyen erőforrásokra van ehhez szükség.
07
Kezeld helyükön a felületeket // social media
A Facebook lehet az infoközpontod – sok vendég itt fog elsődlegesen tájékozódni, kapcsolatba lépni veled. Itt keresik az elérhetőséget, nyitvatartást, menüt, eseményeket és küldenek üzenetet.
Az Instagrammal vonzod be őket, teheted szerethetővé, megnyerővé a márkát. Itt tudod elérni, hogy el akarjanak jönni hozzád. És itt tudod legjobban használni a fehasználói tartalmakat.
Ne hanyagold el a Google és Tripadvisor felületeket sem, hiszen a vélemények itt kelnek szárnyra, és az elérhetőség szempontjából is fontos információforrások a vendégek számára.
A TikTok új terület, amin érdemes kísérletezni, megnézni mire vevő az ottani közönség, és mivel lehet őket hatékonyan megszólítani. Szuper felület bemutatkozásra, helszínbejárásra, ételek kiemelésére, könnyed tartalmak készítésére.
08
Tervezd meg a tartalmakat, megjelenést // social media
Sokkal könnyebb úgy belevágni a tartalomgyártásba, hogy inspirációt gyűjtesz, moodboardot készítesz, átgondolod az alapokat. Építkezz az arculatra, legyeneken felismerhetőek és jó minőségűek a fotóid, videóid.
09
Hirdess okosan // social media
A social felületeken nem elég, hogy jó legyen a tartalom, azt el is kell juttatni a közönséghez, egyre szélesebb körben. Nézd át, teszteld a hirdetési lehetőségeket, legyen ez a stratégiád fontos része!
10
Legyen segítséged // social media
Nehéz mindent egyedül átlátni, tervezz az erőforrásokkal! Legyen, aki az üzenetek kezelésében vesz részt, vagy a felületek frissítsében és ha kell, vonj be szakembert a tartalomgyártásba, hirdetéskezelésbe.
Köszönjük a Freya – the croissant story-nak a finom croissant-okat és, hogy ismét támogatták az esemény megszervezését a helyszín biztosításával.
Fejlődj velünk!
Figyelj, kövess minket!