1. téma: Ember a hely mögött

Zhao Zhou – Tálos Gábor
Grumpy – Ispán Szilvia Sziszi
Füstölgő Sarok BBQ – Faludi Dániel
Freyja – Markovics Gergő, Dormán Péter
Hokedli – Sinkó Bori

Nem könnyű, ha te vagy a helyed védjegye, de ha okosan csinálod, soha nem leszel egyedül. Öt különböző karaktert mutatunk be, akik arra inspirálnak, hogy vállald, aki vagy, ne add fel soha önmagad és az üzleted sem! Ismerjétek meg őket!
„Gyertek hozzám haza!“
A jó vendéglátóhelyek mögött eltérő személyiségeket találhatunk. Van a csupaszív, a filozofikus, a rátermett, a szelíd, az útját kereső és a vérbeli kereskedő. Különböző karakterek más-más indíttatással. Ahol jól érezzük magunkat, ott egy dolog biztos: a vendégeket a legnagyobb szeretettel, odaadással, figyelemmel és szakmai alázattal fogadják. Ők az emberek a hely mögött.
Zhao Zhou – Tálos Gábor

Zhao Zhou – Tálos Gábor

„A minőségi vendéglátáshoz kell, hogy lásd a másikban az embert.”

Tálos Gábor közel negyven éve szerelmese az igazi távol-keleti tea élménynek, amit végül pár éve már Magyarországon is népszerűsít a Zhao Zhou-ban a legkiválóbb teakészítmények árusításával az Ázsiában megtapasztalt filozófia és tudás közvetítésével.

Zhao Zhou – Tálos Gábor


A Zhao Zhou minőségével kapcsolatban nem ismer kompromisszumot. A minőségi termékkínálat mellett arra is hatalmas energiát fordít, hogy munkatársai megfelelően tudjanak figyelni a betérő vásárlókra.
Zhao Zhou – Tálos Gábor
„A tea nekünk azt jelenti, hogy közelebb kerülsz a természethez; általa közelebb kerülsz magadhoz is.“
– ezen túl Tálos Gábor személyisége garancia arra, hogy a teafogyasztók megtapasztalhatják azt a különleges természetközeli élményt, azt a fajta lelassulást, amire nagyon vágyunk a hétköznapokon.
Zhao Zhou – Tálos Gábor
„A minőségi vendéglátáshoz kell, hogy lásd a másikban az embert. Ha ez megtörténik csapat és vendég szinten is, akkor megvan a kapcsolat, akkor mindenki tudja, hogy oda tartozik, és máris máshogy fogja kezelni a dolgokat.“
– vallja Tálos Gábor
Grumpy – Ispán Szilvia Sziszi

Grumpy – Ispán Szilvia “Sziszi”

„A gasztronómia lényege a kapcsolódás és a találkozás”
Sziszit (Ispán Szilvia) sokan a Liszt Ferenc téren található Menzából ismerhetik, ahol tizenhat évet dolgozott, amit hét, embert próbáló hajós-vendéglátással töltött év előzött meg. Az ebben az időszakban szerzett hatalmas tapasztalattal, valamint rendkívüli felkészültséggel, a benne folyamatosan motoszkáló hiányérzetből táplálkozva indította saját üzletét.
Grumpy – Ispán Szilvia Sziszi

A Grumpy 2019 októberében nyitott meg.

„A Menzát is teljes odaadással csináltam, de ez az a hely, ami valóban én vagyok; itt vagytok igazán nálam, olyan mintha hozzám jönnétek haza.”
Grumpy – Ispán Szilvia Sziszi
Számára a vendéglátás életérzés, hivatás, aminek tisztában van minden küzdelmével és kihívásával. Azt a fajta erőteljes jelenlétet, amit ő tesz bele a munkájába, nem lehet teljesen lerakni a nap végén.
Neki most a hely, a Grumpy az élete.
Grumpy – Ispán Szilvia Sziszi


Manapság az a legnehezebb számára, hogy nem tudják átölelni egymást a vendégeivel a járványhelyzet miatt, azt mondja, hiányoznak neki az erőt adó mélységes üdvözlések.
Füstölgő Sarok BBQ – Faludi Dániel
Füstölgő Sarok BBQ – Faludi Dániel
„Ehhez elvetemültnek kell lenni.”

A barbecue Faludi Dani szerint olyan történet, amit tényleg csak akkor lehet jól csinálni, ha az ember kellően elvetemült. Ha képes napi 16 órán át figyelni arra, hogy megfelelő parázs melengesse a készülő húst.

Füstölgő Sarok BBQ – Faludi Dániel


Informatikusnak tanult, de rájött, a gasztronómia az ő világa. Zebegényben, a családja által üzemeltetett bolt mellett felépítette a Füstölgő Sarkot. Hétvégente itt tartja a BBQ-szeánszokat, miközben a hét többi napján viszi a kisboltot.
Füstölgő Sarok BBQ – Faludi Dániel


Dani szerint a barbecue készítése ünnep, éppen ezért nem is alkalmas arra, hogy a vendéglátásban minden nap az asztalra tegyük – legalábbis azzal a maximalizmussal nem, amit ő képvisel.
Füstölgő Sarok BBQ – Faludi Dániel
Rajongók jönnek hozzá az ország minden részéből, mert
„az emberek megérzik, ahol szív van”.
Most éppen új helyszínt alakít ki a Sárkány-dombon, ahol különleges vacsoraestekre készül.
Freyja – Markovics Gergő, Dormán Péter

Freyja – Markovics Gergő és Dormán Péter

„Az, amik lettünk, biztos, hogy személyhez kötött”
Freyja – Markovics Gergő, Dormán Péter

A Freyja pár év alatt fogalommá vált Pesten, és ugyan Markovics Gergő és Dormán Peti szerint operatívan működne nélkülük, a minőségi termék és a hangulat, amit a hely ad, hozzájuk kapcsolódik.

„Az, amik lettünk, biztos, hogy személyhez kötött.”
Freyja – Markovics Gergő, Dormán Péter

A rendkívül magas színvonalon készülő croissant-okkal nem csupán azt érték el, hogy az emberek tóduljanak a Freyja-élmény miatt az üzletbe, hanem azt is, hogy a pékáru hazai kínálatára is hatással legyenek kíváló termékeikkel.

Freyja – Markovics Gergő, Dormán Péter
„Be kellett ülni az autóba és menni kellett. A vírus kezdeti időszakában 36 napot dolgoztunk zsinórban, pihenőnap nélkül.“

A kiszállításra nem voltak felkészülve, a vásárlói igények megjelenésével együtt fejlődtek.

Freyja – Markovics Gergő, Dormán Péter
„Ha figyelsz a közönségedre, mindegy hol vagy, túlélsz“
– mondja Gergő. A freyjások figyelnek a törzsközönségükre, de folyamatosan keresik az utat az új vendégeikhez. Budapesti és vidéki pop-up eseményekkel, házhozszállítással építik a vásárlókörüket. Hamarosan pedig új helyet nyitnak Budán.
Hokedli – Sinkó Bori

Hokedli – Sinkó Bori

„Akkor tud működni egy vállalkozás, ha van mögötte történet”
Hokedli – Sinkó Bori

Sinkó Bori a Kétker-Étkem kiszállítással került a vendéglátásba, ahonnan hosszas pénzügyi tervezés, és pályázati mentorálás után ment tovább a Hokedlivel.

„Akkor tud működni egy vállalkozás, ha van mögötte történet, ha van mögötte hívószó.”
Hokedli – Sinkó Bori


Mindig két lábbal állt a földön, és előre gondolkodott. Így rakott össze két nap alatt kiszállítást a Hokedlinek, és így lett a főzelékezőnek saját pandémiás terve, amikor kellett.
Hokedli – Sinkó Bori
„Nagyon fontos, hogy odafigyelj a vendégre, hogy tudd, mire vágyik - hiszen őt szeretnéd boldoggá tenni és vendégül látni!“
– ez az, amit Bori mindig szem előtt tart. Szeret kísérletezni, de tudja, hogy nem csak magának főz.
Hokedli – Sinkó Bori
Olvass bővebben a témáról itt…

EMBER A HELY MÖGÖTT

Nem könnyű, ha te vagy a helyed védjegye, de ha okosan csinálod, soha nem leszel igazán egyedül. Öt különböző karaktert mutatunk be, akik arra inspirálnak, hogy vállald aki vagy, ne add fel soha önmagad és az üzleted sem! Ismerjétek meg őket!

Zhao Zhou – Tálos Gábor Grumpy – Ispán Szilvia Sziszi Füstölgő Sarok BBQ – Faludi Dániel Freyja – Markovics Gergő, Dormán Péter Hokedli – Sinkó Bori

„Gyertek hozzám haza!” A jó vendéglátóhely mögött eltérő személyiségeket találhatunk. Van a csupaszív, a filozofikus, a rátermett, a szelíd, az útját kereső és a vérbeli kereskedő. Különböző karakterek más-más indíttatással. Ahol jól érezzük magunkat, ott egy dolog biztos: a vendégeket a legnagyobb szeretettel, odaadással, figyelemmel és szakmai alázattal fogadják. Ők az emberek a hely mögött.


Zhao Zhou – Tálos Gábor „A minőségi vendéglátáshoz kell, hogy lásd a másikban az embert.”

Tálos Gábor több, mint 30 éve, pekingi tanulmányai során kezdte bejárni a Távol-Keletet. Küldetésévé vált a tea, és az ehhez köthető, évezredek alatt felhalmozódott tudás közvetítése itthon. Elhatározta, hogy hazájában is meg kívánja mutatni ezt az értéket. Hisz benne, hogy a tea és a teázás, valamint a köré épülő filozófia, nyugalom és élvezeti érték nagyon könnyen lehet több, mint amit a hétköznapokból ismerünk.

Nem csupán a legkiválóbb teákat hozza Magyarországra, de rengeteget tanul és inspirálódik hogy itthon a legmagasabb minőségben, legszélesebb ismeretanyag birtokában tudja közvetíteni a teázás művészetét. Ezt érezni minden megnyilvánulásában, ez fedezhető fel a személyiségében, látszik a vendégekhez, vásárlókhoz, megrendelőkhöz való kapcsolatán, és ezáltal tudja megfelelően tanítani, fejleszteni, inspirálni munkatársait is. Ám a Zhao Zhou minőségével kapcsolatban nem enged kompromisszumot kötni. Az értékesítésben résztvevő munkatársait nem csupán a kifogástalan kiszolgálásra tanítja, hanem velük is megosztja a tudását, együtt gyűjtenek információt, folyamatosan fejlesztik magukat, kóstolnak, kurátori minőségben okos szűrőként határozzák meg, mit adnak a vendégeiknek. Ezért tartják számon a Zhao Zhou-t ma már az egyik legjobb kínai teaboltként Európában.

„A tea nekünk azt jelenti, hogy közelebb kerülsz a természethez; általa közelebb kerülsz magadhoz is.”

Gábor a Zhao Zhou-val kívánja megmutatni, hogy miként lehet – a sokak által vágyott – lassulást megvalósítani a mindennapokban, a tea fogyasztás filozófiája és szertartása hogyan tud segíteni a vásárlók számára saját maguk felé fordulni, a saját bensőjük irányába megnyílni. Tapasztalataik szerint az üzletbe már csak azért is vissza-visszatérnek a látogatók, hogy a tea-vásárláson kívül megtapasztalhassák azt a különleges atmoszférát, azt a kedélyes nyugalmat, amit Gábor személyiségével, munkatársai értő és figyelmes jelenlétükkel teremtenek amivel a vendégek felé fordulnak.

Tálos Gábor filozófiai értelemben „embere” a helynek.


Grumpy – Ispán Szilvia „Sziszi” „A gasztronómia lényege a kapcsolódás és a találkozás”

Sziszit (Ispán Szilvia) sokan a Liszt Ferenc téren található Menzából ismerhetik, ahol 16 évet dolgozott, amit hét, embert próbáló hajós-vendéglátással töltött év előzött meg. Az ebben az időszakban szerzett hatalmas tapasztalattal, valamint rendkívüli felkészültséggel, a benne folyamatosan motoszkáló hiányérzetből táplálkozva indította saját üzletét.

Három évig dédelgette magában a Grumpy gondolatát, amit végül 2019 októberében nyitott meg. „A Menzát is teljes odaadással csináltam, de ez az a hely, ami valóban én vagyok; itt vagytok igazán nálam, olyan mintha hozzám jönnétek haza.” – mondja. Egy célja van: hogy mindenki elégedetten távozzon, és ehhez nem fél megnyílni, egész személyiségével van jelen mind a konyhában, mind a pályán.

Számára a vendéglátás életérzés, hivatás, aminek tisztában van minden küzdelmével és kihívásával. Azt a fajta erőteljes jelenlétet, amit ő tesz bele a munkájába, nem lehet teljesen lerakni a nap végén. Neki most a hely, a Grumpy az élet

Sziszi számára fontos a védőháló: a munkatársai odaadása, a kitartó vendégkör és a Grumpy köré gyűlt baráti társaság hármasa. Emiatt nem áll meg soha, és ahogy mondja, minél több felé kell megfeleljen, minél minél nagyobb hullámok akarnak összecsapni a feje felett, ő annál motiváltabb. Manapság az a legnehezebb számára, hogy nem tudják átölelni egymást a vendégeivel a járványhelyzet miatt, azt mondja, hiányoznak neki az erőt adó mélységes üdvözlések.


Füstölgő Sarok BBQ – Faludi Dániel „Ehhez elvetemültnek kell lenni”

A barbecue Faludi Dani szerint olyan történet, amit tényleg csak akkor lehet jól csinálni, ha az ember kellően elvetemült. Ha képes napi 16 órán figyelni arra, hogy megfelelő parázs melengesse a készülő húst. Ha imád sütni. Márpedig ő imád.

„Informatikusnak tanultam, de rájöttem, hogy egyáltalán nem értek hozzá, helyette jött célként a gasztronómia. Otthon mindig főztem, és különösen szerettem húst sütni. De egy egyszerű grillezett csirkemellnél nem akartam megállni.” Dani kutatásba kezdett, inspirációt gyűjtött és eljutott a barbecue-hoz, aminek azóta is a szerelmese és képtelen megállni a fejlődésben. Eleinte saját örömére posztolta az általa készített ételeket a Facebookon, majd mikor egyre szélesebb lett az online rajongótábora, úgy döntött érdemes szintet lépni. Miközben folyamatosan kereste az újabb és újabb hús sütési módokat, Zebegényben, a családja által üzemeltetett bolt mellett felépítette a Füstölgő Sarkot. Hétvégente itt tartja a BBQ-szeánszokat, miközben a hét többi napján viszi a kisboltot.

Dani szerint a barbecue készítése ünnep, éppen ezért nem is alkalmas arra, hogy a vendéglátásban minden nap az asztalra tegyük – legalábbis azzal a maximalizmussal nem, amit ő képvisel. A rajongók pedig jönnek hozzá az ország minden részéből, mert „az emberek megérzik, ahol szív van”. Most éppen új helyszínt alakít ki a Sárkány-dombon, ahol különleges vacsoraestekre készül, és az biztos, hogy a vendégek követni fogják ide is.


Freyja – Markovics Gergő és Dormán Péter „Az, amik lettünk, biztos, hogy személyhez kötött”

A Freyja pár év alatt fogalommá vált Pesten, és ugyan Markovics Gergő és Dormán Peti szerint operatívan működne nélkülük, a minőségi termék és a hangulat, amit a hely ad, hozzájuk kapcsolódik. A rendkívül magas színvonalon készülő croissant-okkal nem csupán azt érték el, hogy az emberek tóduljanak a Freyja-élmény miatt az üzletbe, hanem azt is, hogy a pékáru hazai kínálatára is hatással legyenek kíváló termékeikkel. A vendégek nem hagyták őket magukra akkor sem, amikor kényszerből a kiszállításra kellett átállniuk. A rajongásból támogatás lett, és olyan emberek is elkezdtek croissant-t rendelni, akik addig soha nem jutottak el a Szövetség utcába.

„Be kellett ülni az autóba és menni kellett. A vírus kezdeti időszakában 36 napot dolgoztunk zsinórban, pihenőnap nélkül.” A kiszállításra nem voltak felkészülve, a vásárlói igények megjelenésével együtt fejlődtek. Nagy kihívás volt számukra kitalálni, hogy mi várható a következő napon, de mindig sikeresen reagáltak az adott helyzetre. Sokat jelentett nekik, hogy a házhozszállítás során személyesen találkoznak a vásárlókkal.

„Ha figyelsz a közönségedre, mindegy hol vagy, túlélsz” – mondja Gergő. A freyjások figyelnek a törzsközönségükre, de folyamatosan keresik az utat az új vendégeikhez. Budapesti és vidéki Pop-up eseményekkel, házhozszállítással építik a vásárlókörüket.


Hokedli – Sinkó Bori „Akkor tud működni egy vállalkozás, ha van mögötte történet”

Sinkó Bori a Kétker-Étkem kiszállítással került a vendéglátásba, ahonnan hosszas pénzügyi tervezés, és pályázati mentorálás után ment tovább a Hokedlivel. Miközben viszi a szíve és hozza be a CSR vonalat is az üzletbe, Ispán Sziszihez hasonlóan két lábbal áll a földön és előre gondolkodik. Így rakott össze két nap alatt kiszállítást a Hokedlinek és így lett a főzelékezőnek saját pandémiás terve, amikor kellett. Utóbbit nem volt rest megosztani másokkal sem, Bori ugyanis nagyon hisz a kapcsolati tőke erejében, legyen szó beszállítói vonalról, vagy vállalkozók közötti együttműködésről.

Szerinte „akkor tud működni egy vállalkozás, ha van mögötte történet, ha van mögötte hívószó.” Akkor veszik észre. Ezért helyezte a középpontba a korábban „lesajnált” főzelékeket, és ezért is volt mindig civil vetülete a Hokedlinek. Így lett a legnehezebb időkben „közszolgálati konyha az étterme. Bori úgy gondolta, vendégei még szívesebben támogatják őt, ha ezzel ő is támogatni tud másokat, és a célját elérte: napi 100 adag ételt vihettek hajléktalan szállóknak a Bike Maffia segítségével, miközben az étterem is fenn tudott maradni.

„Nagyon fontos, hogy odafigyelj a vendégre, hogy tudd, mire vágyik – hiszen őt szeretnéd boldoggá tenni és vendégül látni!” – ez az, amit Bori máig szem előtt tart. Szeret kísérletezni, de tudja, hogy nem csak magának főz. Ha a vendégnek tetszik a vega irány, ő is fejlődik benne, de azokra is gondol, akiknek kell a főzelék mellé a hús. Ez az alázat, amit szerinte soha nem szabad feladni.

Bezárás

Nézd meg további témáinkat

A lap tetejére