Így építsd a márkád közösségi oldalaidon is – 10 tipp az okos posztoláshoz
Minőségi gasztrovállalkozást létrehozni nagyszerű dolog. Az odafigyeléssel készített ételt és a magával ragadó hangulatot a social felületeken bemutatni viszont már egy egészen másik, amit szintén muszáj jól csinálni. Mit, mennyit és hogyan posztolj, hogy a lehető legjobban elkötelezd követőidet? Minden kiderül az alábbi gyorslistából.
01
Szép ételről jó fotót
Ételt kínálsz – természetes, hogy profilodban az ételfotók dominálnak. Konyhai amatőrök hangulatos képei, és profi fotósok setupjai közt kitűnni viszont nehéz feladat. Csodás crema a kávén vagy csinos szénpöttyök a pizzán? Azt emeld ki, amiben ti vagytok a legjobbak, és fotóid legyenek legalább olyan jó minőségűek, mint a szolgáltatásod. A profi felszerelés nem feltétel, hozzáértőktől segítséget kérni viszont alap.
02
Posztolj a kulisszák mögül
Mind szeretünk közösséghez tartozni és nemcsak a jó ételeket, de az emberi történeteket is faljuk. Add meg követőidnek, amire vágynak! Posztolj legjobb beszállítóidról, készítsetek konyhai werkvideókat, mutasd be a vállalkozásodban dolgozókat. Ezekre a történetekre mindenki felkapja a fejét, az pedig, hogy méltányos munkáltató vagy, az egyik legjobb üzenet, amit küldeni tudsz vendégeid felé.
03
Jelentkezz rendszeresen!
Céges profilod csak akkor lesz szép, ha odafigyelsz rá és rendszeresen gondozod. Ne elégedj meg havi egy tessék-lássék bejegyzéssel – oldalad ápolása rendszeres és kitartó posztolást jelent. Kommunikálj heti több alkalommal és legyél kreatív a tartalmakat illetően: variáld az ételekről készült képeket videókkal, hangulatképekkel és márkapozitív üzenetekkel.
04
Infót csak pontosan, szépen
Ha a nyitvatartással, foglalással, menüvel kapcsolatos infókat nem frissítitek és nem hangoljátok össze különböző felületeitek között, az félrevezetheti a vendégeket, akik elégedetlenek lesznek, és olyan kérdésekkel bombáznak majd, amelyek elkerülhetőek lettek volna. Bármilyen fontos változás történik a házatok táján, updateljétek közösségi felületeiteket is.
05
Legyél tényleg elérhető!
A közösségi oldalakon nem csak információkra és képekre vadászunk: sokan itt lépnek kapcsolatba a vendéglátóhelyekkel is. Kulcsfontosságú, hogy mindenki időben kapjon visszajelzést tőletek – hosszan várakozni nemcsak az asztalnál bosszantó. A kérdések kezelésében nagy segítséget jelentenek az automatizált válaszok, ha pedig foglalást is vesztek fel ezekről a felületekről, érdemes kollégát delegálni ezekre a feladatokra.
06
Ne hagyd szó nélkül a visszajelzéseket!
Az online térben minden élménynek nyoma van, ami könnyen befolyásolhat másokat, ezért a negatív visszajelzéseket éppúgy kezelni kell mint a jókat. Akármilyen kicsengésű megjegyzés érkezett is, köszönjétek és válaszoljátok is meg. Ha pedig arra is van idő, hogy megnézzétek, mit posztoltak rólatok saját oldalaikon a vendégeitek, egy kedves válaszkommenttel garantáltan leveszitek a lábukról a már így is elégedett látogatókat.
07
Éljen a felhasználói tartalom
Kevés dolog vett jobb fényt egy gasztrovállalkozásra mint az, ha a vendégei odavannak az ételért, a hangulatért – pláne, ha hangot is adnak elégedettségüknek. A pozitív felhasználói tartalom az egyik legjobb marketingeszköz, hiszen semmibe sem kerül, viszont hiteles a leendő ügyfelek számára. Tartsd becsben ezeket a visszajelzéseket, likeold és oszd meg te is a rólatok szóló sztorikat, bejegyzéseket!
08
Aktivitásnövelés kérdésekkel
Bármennyire szeretik is, amit kínáltok, a legtöbben azért nem fogyaztanak minden nap nálatok. Gondoskodj róla, hogy vendégeid ne felejtsenek el akkor sem, ha egy ideig nem tudnak belenézni hozzád: növeld az aktivitásukat úgy, hogy bevonod őket mindennapi életetekbe. Sztorizz rendszeresen, mutasd be a legújabb fogásokat, a napi ajánlatot, indíts játékos szavazást vagy tegyél fel kérdést a sztoridban: a lényeg, hogy legyetek mindig szem előtt.
09
Lovagold meg a trendeket!
Nehéz megmondani, miért éppen a sütőben sült paradicsomos fetát, vagy a cikkekre hajtogatott tortillát kapták fel a közösségi oldalak, de tény, hogy az ilyen és ehhez hasonló virális trendeket meglovagolta, aki csak tehette. Gasztrovállakozásként érdemes képben lenni azzal, mitől is őrül épp meg az internet népe: ha saját eszközeitekkel, akár némi iróniával, de reagáltok egyik-másik trendre, követőitek látni fogják, hogy a gasztronómia kicsiben és nagyban is a szívügyetek.
10
Ajándék a rajongóknak
Kevés dolgot szeretünk jobban, mint finom ételek és italok társaságában múlatni az időt. Ennél már csak az jobb, ha az élményt lojalitásunkért cserébe kapjuk. Gasztrovállalkozóként érdemes néha nyereményjátékot hirdetni, ahol a fődíj természetesen ti magatok, vagyis a szolgáltatások lehet. Épülő vállalkozásokban követőszerzésre használják ezt a technikát, mi viszont azt javasoljuk, hogy a meglévő követőid bizalmát háláld meg azzal, hogy ilyen figyelmességgel kedveskedsz nekik.