A fenntarthatóság ára

A hatalmas választék és árubőség sokszor elvakít minket, pedig érdemes a vásárlásaink előtt végiggondolni, lehet, hogy az olcsó az igazán drága. Vajon melyikkel kapunk többet: a kedvezőbb árú, de több ezer kilométert utaztatott alapanyagtól vagy a picivel drágább, de hazai földben nevelkedett szezonális paradicsomtól? Keve Márton, a 101 BISTRO séfje és Ónodi Eszter a fenntarthatóság áráról beszélgetnek.

Töltsd le a kampányhoz kapcsolódó recepteket és hasznos információkat tartalmazó dokumentumunkat! (pdf – 1,4 MB)

A fenntarthatóság ára | Ki Mit Tesz | zöldügyek, egészség, tudatosság |

Szereplők: Ónodi Eszter, Keve Márton, Petur András

Leghasznosabb tippjeink a témakörben

Mindig gondold át, hogy a megvásárolandó termékre valóban szükséged van-e! Így nemcsak a pénztárcádat kíméled meg, de elkerülöd a felesleges dolgok halmozását! Élelmiszerek esetében ne hagyd tönkremenni őket: tartosíts, konzerválj!

Csökkentsd a szemetet a háztartásokban, nézz utána, hogy a leggyakrabban használt dolgaidnak van-e fenntartható vagy fenntarthatóbb alternatívája! Legyen alapvető a szelektív hulladékgyűjtés nálad!

Ne hagyd, hogy elbátortalanítsanak az olyan közhelyek, mint “Mit tehetnék én, a saját háztartásomban, amikor a nagyvállalatok ipari méretekben szennyezik a környezetet?”! Minden kezdeti, kis erőfeszítés előbb-utóbb összeadódik.

Kezdd el beiktatni a többször használatos termékeket a mindennapokba: vászontáska, kulacs, zöldségháló stb. Elsőre ugyan odafigyelést igényelnek, de hosszútávon beépül a napi rutinba.

Vegyél kevesebb, de minőségi terméket, mint sok, olcsó, de hamar kidobásra ítélt eszközt!

Tévhit: Minek költsek a minőségre, ha ugyanazt megkapom olcsóbban is?

Miért csináljuk ezt?

A Piqniq Budapest és a Mastercard “Ki mit tesz” kampányában hatrészes minisorozatban mutatunk fenntartható, egészségtudatos és okos megoldásokat a gasztronómia területén, aminek célja a szemléletformálás, könnyen érthető és konkrét információk megosztásával.

A kampány egyik fő eszköze, hogy rávilágít a fenntarthatóság és az egészség körül kialakult tévhitekre, sztereotípiákra, félelmekre és hiedelmekre. Pozitív, bátorító, előremutató megoldásokat és praktikákat közvetít videó-történeteivel és a hozzájuk kapcsolódó szöveges összefoglalókkal.
A kampány főszereplői a séfek mellett Ónodi Eszter és Thuróczy Szabolcs színművészek.

A Piqniq 2022 őszi kampányában – progresszív szemléletet képviselve – zöld és egészséges életmódot mutat be, támogat és népszerűsít az étkezés kultúráján keresztül.

Fenntarthatóság
Figyelj jobban a körülötted lévő világra!

Egészségtudatosság
Étkezz szabadon, tévhitektől mentesen!

Egyszerűség
Okos megoldásokkal időt és energiát spórolunk neked!

Nézd meg a forgatáson készült fotókat!

A kampány támogatója

Kövess minket a további felületeinken!