Zero waste
Az élelmiszerhulladék csökkentése a saját háztartásunkban egy olyan lépés, ami némi tudatossággal könnyen kivitelezhető, és ezzel nem csak a pénztárcánkat, hanem a környezetet is kíméljük. Elgondolkoztató adat, hogy a Magyarországon évente kidobott ételmennyiségből félmillió ember egy éven keresztül ingyen ehetne. Szerencsére rengeteg lehetőség van az élelmiszerek megmentésére, kreatív újrahasznosítására, amelyet még a nyüzsgő hétköznapokkal is össze lehet egyeztetni. Makai Edina, a Salt Budapest séfje és Ónodi Eszter arról beszélget, hogyan lehet az utolsó morzsáig felhasználni az alapanyagot, legyen szó zöldségmaradékról, vagy akár egy kenyérvégről.
Töltsd le a kampányhoz kapcsolódó recepteket és hasznos információkat tartalmazó dokumentumunkat! (pdf – 1,4 MB)
Szereplők: Ónodi Eszter, Makai Edina, Petur András
Leghasznosabb tippjeink a témakörben
Az a legkevésbé káros a környezetre, amit nem veszel meg, azaz le sem gyártják.
Tárold az élelmiszereket megfelelő helyen, és módon, hogy a lehető legtovább frissek maradjanak!
Ha van maradék főtt étel a hűtőben, próbálj belőle új ételt készíteni!
Próbáld ki a komposztálást a kertben, vagy keress fel egy közösségi komposztálót a környékeden!
Amit először hulladéknak gondolsz nézd meg, hogy hogyan hasznosítható újra akár a háztartás egy másik pontján!
Tévhit: A háztartási hulladékom csak egy kis morzsa az ipari méretű élelmiszerpazarláshoz képest. Pont én legyek tudatos?
Nézd meg a további 5 részt!
Szezonalitás
Helyi alapanyag
Húsfogyasztás
A fenntarthatóság ára
Élelmiszerinfo
Miért csináljuk ezt?
A Piqniq Budapest és a Mastercard “Ki mit tesz” kampányában hatrészes minisorozatban mutatunk fenntartható, egészségtudatos és okos megoldásokat a gasztronómia területén, aminek célja a szemléletformálás, könnyen érthető és konkrét információk megosztásával.
A kampány egyik fő eszköze, hogy rávilágít a fenntarthatóság és az egészség körül kialakult tévhitekre, sztereotípiákra, félelmekre és hiedelmekre. Pozitív, bátorító, előremutató megoldásokat és praktikákat közvetít videó-történeteivel és a hozzájuk kapcsolódó szöveges összefoglalókkal.
A kampány főszereplői a séfek mellett Ónodi Eszter és Thuróczy Szabolcs színművészek.
A Piqniq 2022 őszi kampányában – progresszív szemléletet képviselve – zöld és egészséges életmódot mutat be, támogat és népszerűsít az étkezés kultúráján keresztül.
Fenntarthatóság
Figyelj jobban a körülötted lévő világra!
Egészségtudatosság
Étkezz szabadon, tévhitektől mentesen!
Egyszerűség
Okos megoldásokkal időt és energiát spórolunk neked!