Zero waste

Az élelmiszerhulladék csökkentése a saját háztartásunkban egy olyan lépés, ami némi tudatossággal könnyen kivitelezhető, és ezzel nem csak a pénztárcánkat, hanem a környezetet is kíméljük. Elgondolkoztató adat, hogy a Magyarországon évente kidobott ételmennyiségből félmillió ember egy éven keresztül ingyen ehetne. Szerencsére rengeteg lehetőség van az élelmiszerek megmentésére, kreatív újrahasznosítására, amelyet még a nyüzsgő hétköznapokkal is össze lehet egyeztetni. Makai Edina, a Salt Budapest séfje és Ónodi Eszter arról beszélget, hogyan lehet az utolsó morzsáig felhasználni az alapanyagot, legyen szó zöldségmaradékról, vagy akár egy kenyérvégről.

Töltsd le a kampányhoz kapcsolódó recepteket és hasznos információkat tartalmazó dokumentumunkat! (pdf – 1,4 MB)

Zero waste | Ki Mit Tesz | zöldügyek, egészség, tudatosság |

Szereplők: Ónodi Eszter, Makai Edina, Petur András

Leghasznosabb tippjeink a témakörben

Az a legkevésbé káros a környezetre, amit nem veszel meg, azaz le sem gyártják.

Tárold az élelmiszereket megfelelő helyen, és módon, hogy a lehető legtovább frissek maradjanak!

Ha van maradék főtt étel a hűtőben, próbálj belőle új ételt készíteni!

Próbáld ki a komposztálást a kertben, vagy keress fel egy közösségi komposztálót a környékeden!

Amit először hulladéknak gondolsz nézd meg, hogy hogyan hasznosítható újra akár a háztartás egy másik pontján!

Tévhit: A háztartási hulladékom csak egy kis morzsa az ipari méretű élelmiszerpazarláshoz képest. Pont én legyek tudatos?

Nézd meg a további 5 részt!

Szezonalitás

Helyi alapanyag

Húsfogyasztás

A fenntarthatóság ára

Élelmiszerinfo

Miért csináljuk ezt?

A Piqniq Budapest és a Mastercard “Ki mit tesz” kampányában hatrészes minisorozatban mutatunk fenntartható, egészségtudatos és okos megoldásokat a gasztronómia területén, aminek célja a szemléletformálás, könnyen érthető és konkrét információk megosztásával.

A kampány egyik fő eszköze, hogy rávilágít a fenntarthatóság és az egészség körül kialakult tévhitekre, sztereotípiákra, félelmekre és hiedelmekre. Pozitív, bátorító, előremutató megoldásokat és praktikákat közvetít videó-történeteivel és a hozzájuk kapcsolódó szöveges összefoglalókkal.
A kampány főszereplői a séfek mellett Ónodi Eszter és Thuróczy Szabolcs színművészek.

A Piqniq 2022 őszi kampányában – progresszív szemléletet képviselve – zöld és egészséges életmódot mutat be, támogat és népszerűsít az étkezés kultúráján keresztül.

Fenntarthatóság
Figyelj jobban a körülötted lévő világra!

Egészségtudatosság
Étkezz szabadon, tévhitektől mentesen!

Egyszerűség
Okos megoldásokkal időt és energiát spórolunk neked!

Nézd meg a forgatáson készült fotókat!

A kampány támogatója

Kövess minket a további felületeinken!