Húsfogyasztás

Mi magyarok élen járunk a húsfogyasztásban, egy átlagos fogyasztó napi 20 dkg-ot eszik ebből az alapanyagból, míg az ajánlott heti mennyiség mindössze 30 dkg, amennyiben a fenntarthatóság szempontjait is figyelembe vesszük. Nagyszüleinknek még ünnep volt a húsfogyasztás, számunkra a mindennapi étkezés kötelezőnek tartott eleme. Miért alakult ki az a nézet a magyar étkezési kultúrában, hogy a zöldség hús nélkül csupán köret? Videónkban Keve Márton, a 101 BISTRO séfje és Thuróczy Szabolcs a húsmentes, teljes értékű fogásokról beszélgetnek. Szerencsére van élet az iskolai menzán megismert lisztbánya főzelékeken túl is.

Töltsd le a kampányhoz kapcsolódó recepteket és hasznos információkat tartalmazó dokumentumunkat! (pdf – 1,4 MB)

Húsfogyasztás | Ki Mit Tesz | zöldügyek, egészség, tudatosság |

Szereplők: Thuróczy Szabolcs, Keve Márton, Petur András

Leghasznosabb tippjeink a témakörben

Keresd a helyi, fenntartható gazdaságból származó alapanyagokat! Ugyan néha drágább, de a megfelelő körülmények között tartott állat húsa táplálóbb, a sütési veszteség elenyésző, így egységnyi húsból több jut a tányérra.

Tartósíts, konzerválj vagy fagyassz le alapanyagot, amikor olcsón tudod beszerezni! Ételeinket előre elkészíthetjük és lefagyaszthatjuk, ezzel is megelőzzük például a lejárt hús kidobását.

Vásárolj tudatosan, inkább kevesebb, de magas minőségű terméket!

Minden húsos ételnek van zöldségből készült alternatívája. Próbálj ki húsmentes recepteket!

Próbáljuk ki a húsokat prézli és nehéz köretek nélkül! A roston sült húsok a megfelelő zöldséggel társítva teljes értékű étkezést biztosítanak.

Tévhit: Csak egy húsos étel lehet teljes értékű fogás.

Nézd meg a további 5 részt!

Szezonalitás

Helyi alapanyag

Zero waste

A fenntarthatóság ára

Élelmiszerinfo

Miért csináljuk ezt?

A Piqniq Budapest és a Mastercard “Ki mit tesz” kampányában hatrészes minisorozatban mutatunk fenntartható, egészségtudatos és okos megoldásokat a gasztronómia területén, aminek célja a szemléletformálás, könnyen érthető és konkrét információk megosztásával.

A kampány egyik fő eszköze, hogy rávilágít a fenntarthatóság és az egészség körül kialakult tévhitekre, sztereotípiákra, félelmekre és hiedelmekre. Pozitív, bátorító, előremutató megoldásokat és praktikákat közvetít videó-történeteivel és a hozzájuk kapcsolódó szöveges összefoglalókkal.
A kampány főszereplői a séfek mellett Ónodi Eszter és Thuróczy Szabolcs színművészek.

A Piqniq 2022 őszi kampányában – progresszív szemléletet képviselve – zöld és egészséges életmódot mutat be, támogat és népszerűsít az étkezés kultúráján keresztül.

Fenntarthatóság
Figyelj jobban a körülötted lévő világra!

Egészségtudatosság
Étkezz szabadon, tévhitektől mentesen!

Egyszerűség
Okos megoldásokkal időt és energiát spórolunk neked!

Nézd meg a forgatáson készült fotókat!

A kampány támogatója

Kövess minket a további felületeinken!