Élelmiszerinfo

A minőségi étkezés ott kezdődik, ha tudjuk, mit teszünk a kosarunkba a vásárláskor. Az élelmiszer címkén nemcsak a minőségmegőrzési vagy fogyaszthatósági idő az érdekes információ. Sokan nincsenek tisztában a címkén szereplő jelölésekkel, például azzal, hogy hogy az E-számok közül sem mindegyik ördögtől való, illetve az alapanyagok felsorolásának sorrendje is fontos információt közvetít. Tischler Petra, a Private Dining Experience by TSCH séfje és Thuróczy Szabolcs a tudatos fogyasztásról osztják meg a gondolataikat.

Töltsd le a kampányhoz kapcsolódó recepteket és hasznos információkat tartalmazó dokumentumunkat! (pdf – 1,4 MB)

Élelmiszerinfo | Ki Mit Tesz | zöldügyek, egészség, tudatosság |

Szereplők: Thuróczy Szabolcs, Tischler Petra, Petur András

Leghasznosabb tippjeink a témakörben

Ismerkedj meg a legfontosabb adalékanyagokkal! Így láthatod majd a termékek címkéjén, hogy melyek természetes összetevők és melyek azok, amelyeket érdemes kerülni!

Mindig légy résen,, ha valami gyanúsan olcsó! Elképzelhető, hogy az előállítása miatt a szervezeted számára megterhelő anyagokat tartalmaz vagy óriási az ökológiai lábnyoma.

Nem minden bio és zöld, amire ráírják! Járj utána a hivatalos jelöléseknek, hogy megbizonyosodj róla, valóban fenntartható-e az élelmiszer, amit leveszel a polcról!

Ne ijedj meg, ha közeli lejáratú termék kerül a kezedbe! A minőség megőrzési idő utáni termékek még bátran fogyaszthatók, ha nem tapasztalsz rajtuk elváltozást!

Érdemes követni a tárolási útmutatót, hiszen így tudod a leghatékonyabban megőrizni az élelmiszerek frissességét!

Tévhit: Minden rossz, ami E betűvel kezdődik a címkén, a lejárt termék pedig csak menjen a kukába!

Nézd meg a további 5 részt!

Húsfogyasztás

Helyi alapanyag

Zero waste

A fenntarthatóság ára

Szezonalitás

Miért csináljuk ezt?

A Piqniq Budapest és a Mastercard “Ki mit tesz” kampányában hatrészes minisorozatban mutatunk fenntartható, egészségtudatos és okos megoldásokat a gasztronómia területén, aminek célja a szemléletformálás, könnyen érthető és konkrét információk megosztásával.

A kampány egyik fő eszköze, hogy rávilágít a fenntarthatóság és az egészség körül kialakult tévhitekre, sztereotípiákra, félelmekre és hiedelmekre. Pozitív, bátorító, előremutató megoldásokat és praktikákat közvetít videó-történeteivel és a hozzájuk kapcsolódó szöveges összefoglalókkal.
A kampány főszereplői a séfek mellett Ónodi Eszter és Thuróczy Szabolcs színművészek.

A Piqniq 2022 őszi kampányában – progresszív szemléletet képviselve – zöld és egészséges életmódot mutat be, támogat és népszerűsít az étkezés kultúráján keresztül.

Fenntarthatóság
Figyelj jobban a körülötted lévő világra!

Egészségtudatosság
Étkezz szabadon, tévhitektől mentesen!

Egyszerűség
Okos megoldásokkal időt és energiát spórolunk neked!

Nézd meg a forgatáson készült fotókat!

A kampány támogatója

Kövess minket a további felületeinken!